close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שירותי ניהול ואחזקה במבנים – איך זה עובד?

מערכת שורשכד אלול, תשפא01/09/2021

שירותי ניהול ואחזקה מטרתם בסופו של דבר להקנות לדיירי הבניין שקט נפשי...

תגיות:
בשנים האחרונות, בנוסף לבנייני המגורים הקלאסיים, צצים עוד ועוד קומפלקסים ענקיים המכילים עשרות דירות שמחיריהן רק הולכים ועולים, ואיתם גם הצורך לעבוד קשה יותר כדי לממן את אותן דירות. המשמעות היא, שכמעט ולא נותר זמן לדיירי הבניינים לעסוק בכל הקשור לניהול ואחזקת המבנה. אז מה עושים? שירותי ניהול ואחזקה ניתנים כיום על ידי חברות מקצועיות ומסודרות, שיוצרות מעטפת של שירותים המותאמים לכל מבנה והצרכים שלו.

תהליך בחירת שירותי ניהול ואחזקה
שלב ראשון: בוחרים ועד – נכון שכל נושא 
href="https://houseplus.co.il/service/maintenance-services/">שירותי ניהול ואחזקה עובר בקרוב לידיהם של אנשי מקצוע, אבל הרי מישהו צריך להתנהל מול החברה. לכן, קודם כל יש למנות וועד שיבחר את חברת הניהול והאחזקה המתאימה ויחתום על הסכם עבודה מולה. לאחר מכן הוועד יהיה הגורם המייצג של הדיירים אל מול החברה, בכל הקשור לתשלומים, ביקורת ועוד. אמנם עדיין ישנה מעט עבודה לוועד הבית, אבל היא כמעט ואינה מורגשת לעומת כמות העבודה שיכלה הייתה להיווצר ללא חברת הניהול.
קביעת תקנון – בכל בניין דירות מתגוררים דיירים השונים זה לזה, המחזיקים גם בתפישות שונות לגבי חיים בבניין משותף. כדי לענות על הצרכים של כולם יש לקבוע תקנון המוסכם על ידי כל הדיירים, המפרט את חוקי וכללי ההתנהלות בבניין. בתקנון יפורטו נושאים כדוגמת עישון בחדר המדרגות, כללי התנהגות בחד"כ או הבריכה, חיות מחמד, בעיות רעש, מה עושים במקרה של אי תשלום חשבונות ועוד.
הכנה ראשונית – לפני שבוחרים חברת אחזקה יש לקבוע הערכת תקציב עבור המטרות השונות ולהבין מה כלול בהן; שירותי שמירה ואחזקה, גינון, ניקיון? כדאי לקבל מהקבלן מיפוי כל המערכות הקיימות במבנה וזקוקות למעקב, ולדאוג לקרן מיוחדת שמטרתה לתקצב אירועים לא צפויים שעלולים להתרחש (שהרי כידוע, לאיש מאיתנו אין שליטה על המערכות השונות במבנה).
• בחירת החברה – כעת כשהכל מוכן וידוע אפשר להתקדם לבחירת החברה שתעניק לבניין שירותי ניהול ואחזקה החל מהיום והלאה. לוועד מומלץ לבחון מספר הצעות של חברות שונות שהגיעו למקום ויצרו הצעת מחיר ברורה המפרטת את השירותים השונים וגישת הניהול. בהתאם למידת הזמינות, המוניטין והרושם הראשוני שהתקבל, יהיה קל יותר לבחור את מי שעשה את הרושם החיובי והטוב ביותר.

מעטפת של שירותים מקצועיים
שירותי ניהול ואחזקה מטרתם בסופו של דבר להקנות לדיירי הבניין שקט נפשי; את האפשרות ליהנות משגרת יומם מבלי להיות מוטרדים מתקלות שונות שמתרחשות מתחת לאף, מסביבה לא נקייה, ועוד. חברת ניהול ואחזקה שתיבחר על ידי וועד הבית תעשה הכל בכדי ליצור את הסביבה האופטימלית למגורים, תוך שמירה על תקשורת רציפה מול הוועד והדיירים לשיפור איכות השירותים באופן שוטף. כך, כולם יוכלו ליהנות מסביבה הגיינית, נקייה ואסתטית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה